Participatie

Zonder ouders geen kinderen en zonder kinderen geen school. Onze school maken we niet alleen. In de eerste plaats luisteren we ook graag naar de ideeën van onze boomhutters zelf. Via de kinderraad en de klasraad, horen we hun meningen en gaan we in gesprek. Een coöperatieve klaswerking vinden we heel belangrijk.

Daarnaast hebben we ook jullie ouders nodig. De ouders, grootouders, boomhutsympathisanten, … We geloven in jullie kennis en kunde. Als er werkwinkels of ateliers zijn, leesclub, Franse leesclub, zwemouders, kriebelouders, bibouders, projecten, werkdagen, … dan is hulp altijd welkom.
Onze klassen worden trouwens gepoetst door ouders via een beurtrol. Ouders zijn dan ook een onmisbare schakel. Niet alleen in het proces van jullie kind, maar dus ook in de schoolwerking. Naast eerder sporadische input, is er ook de mogelijkheid om in een werkgroep te stappen.

Naast communicatie via het schriftje of de map, is er ook een wekelijkse nieuwsbrief van school, de Toeter, en een weeknieuwsje van de klas zelf. Zo kunnen jullie het schools proces van jullie boomhutter nauwgezet volgen.