Poetsen

De school volledig laten poetsen door een professionele poetsdienst is een grote hap uit ons schoolbudget. Daarom kiezen we ervoor om binnen 'De Boomhut' deze taak te verdelen onder de ouders van onze leerlingen. Het gaat hier enkel om het poetsen van de klassen. Voor het schoonmaken van alle gemeenschappelijke ruimtes (gangen, turnzaal, eetzaal, zorglokalen, ...) kunnen we rekenen op Barbara en Mieke. Het uitgespaarde bedrag gaat jaarlijks integraal terug naar de klas- of schoolwerking. Hiervan worden extra didactische materialen gekocht of leuke speeltoestellen voor op de speelplaats.

De klassleutel wordt op vrijdag meegegeven met uw spruit. Op vrijdagavond en in het weekend kan er gepoetst worden. Op maandagmorgen wordt de poetssleutel opnieuw afgegeven aan de leerkracht. Poetsgerief en kuisproducten zijn steeds beschikbaar in de klassen.

Ouders die op vrijdagavond poetsen kunnen hun kinderen gratis in de opvang laten. Wel moet je het melden aan de persoon die de opvang leidt. Je mag ook je kinderen bij je houden in de klas, maar ze kunnen niet vrij over het domein dwalen, dit om verwarring te voorkomen.

Kan je, wegens andere planning, je poetsbeurt niet opnemen, dan kan je met andere ouders onderling afspraken tot wisselen maken. Verwittig dan ook de leerkracht.

Alvast bedankt voor de geleverde inspanning! 🙇🏼‍♀️